Skip to end of metadata
Go to start of metadata


Klarna Check-Out myynnin palauttaminen

Klarna Check-Out tilaukset tulee aina poistaa taustaohjelmasta käsin! Klarna Onlinessa ei saa poistaa laskua, vaan lasku poistuu samalla, kun tilaus poistetaan taustaohjelmasta.

  1. Myyntitilaus  --> Kirjaa / muokkaa --> etsi toimitettu tilaus, jonka haluat hyvittää.
  2. Avaa Kuormakirjat-välilehti --> Klikkaa kuormakirjariviin hiiren oikealla --> Hyvitä Klarna Check-out rivi TAI  Hyvitä Klarna Check-out koko lasku

  3. Tarkista, että myyntitilauksella olevien tuotteiden saldot ovat palautuneet. (Tämä riippuu SKJ-versiosta)


Muiden myyntitilausten (ei Klarna Check-out) palauttaminen

Myyntitilaus  --> Kirjaa / muokkaa --> etsi toimitettu tilaus, jonka haluat hyvittää.

Paina oikealta valikosta -->  Tilaukset/L

Valitse oikea tilaus asiakkaalta, jonka haluat palauttaa/hyvittää.

Valitse rasti "Tee hyvitystilaus".

Valintojen jälkeen paina vasemmalla ylhäällä --> "Luo Tilaus" ja järjestelmä luo hyvitystilauksen.

  1. Nyt myyntitilaukselle on ilmestynyt uusi miinus-saldoinen tilaus. 

    (jos koko tilausta ei hyvitä tässä kohtaa voidaan muokata palautettavien tuotteiden määrää)

Vaihda tilaukselle myyjä, tilinumero, toimitustapa ja tarvittaessa myymälä.

  1. (Jos hyvitettävä tilaus on verkkokauppatilaus, niin vaihda myymäläksi verkkokauppa palautus)

Toimita tilaus niin tuotteet palaavat varastoon ja saat hyvityslaskun tulostettua.

  1. HUOM! Jos palautettavat tuotteet on ostettu kampanja alennuksella, joka ei ole enää voimassa  ja muokkaat tuotemääriä ei ohjelma hae tuotteen vanhaa hintaa, vaan hinta on vaihdettava käsin.

Olet nyt palauttanut tuotteet varastoon ja voit hyvittää asiakkaalle palautettavan summan, jos asiakas on ehtinyt maksamaan.

  1. (hyvityslasku kannattaa käydä merkitsemässä suoritetuksi laskunkirjauksen kautta)