Skip to end of metadata
Go to start of metadata

Asiakas voi aktivoida kuponkikoodin klikkaamalla mainosbanneria verkkokaupassa, tai esim. linkkiä Facebookissa lisäämällä linkkiin tämä koodinpätkä:

?campaign_code=Kuponkikoodi&set_campaign_code=activate 

Esimerkiksi:

http://www.soppakauppa.fi/ ?campaign_code=Kuponkikoodi&set_campaign_code=activate

http://www . soppa kauppa.fi/tuote/tuote-punainen/85349285/ ?campaign_code=Kuponkikoodi&set_campaign_code=activate


Jälkimmäinen linkki menisi suoraan tuotekortille, ja aktivoisi etukuponkikoodin (koodi voisi olla alennus juuri tästä tuotteesta, esim.)

Jos käytössä on osasto, tai linkissä kauppaan jo käytetään ? -merkkiä, tulee kuponkikoodin aktivoinnin kysymysmerkki muuttaa &-merkiksi

Esimerkiksi:

http://www. soppa kauppa.fi/?osasto=Soppakauhat& campaign_code=Kuponkikoodi&set_campaign_code=activate


Linkissä Kuponkikoodin tilalle luonnolisesti tulee se koodi, jolla etukuponki on verkkokaupan hallinnossa luotu. 


Huomattavaa Etukupongeissa tällä tapaa käytettynä on, että alennuksen saajan on suositeltavaa olla 'Kaikki asiakkaat'. Jos koodi on rajattu esim. tietylle asiakasryhmälle, tai rekisteröityneille asiakkaille, ei tämä linkki aktivoi koodia ilman että asiakas on jo kirjautuneena kauppaan. Tällöin asiakkaat joutuisivat ensin kirjautumaan, ja sen jälkeen klikkaamaan mainoslinkkiä uudestaan.


Alennuksen aktivoituminen / käyttö tulee olla 'Annan oman kuponkikoodin ja jaan sitä itse. Koodi ei ole kertakäyttöinen' jotta kuponkikoodi on aina sama. Toki voi myös käyttää 'Luon etukäteen kuponkikoodeja haluamani määrän ja jaan niitä itse.'-vaihtoehtoa, mutta tällöin kullekkin asiakkaalle pitäisi toimittaa oma, yksilöllinen linkki.

  • No labels