Skip to end of metadata
Go to start of metadata
Sisällysluettelo

SKJ Systems Ylläpitosopimus tehdään kaikkien asiakkaiden kanssa.

Sopimusehdot perustuvat IT2018 -sopimusehtoihin, joista sovelletaan

  • IT2018 YSE (Yleiset Sopimusehdot) ja 
  • IT2018 EOY (Erityisehtoja Ohjelmistojen Ylläpitopalveluista) -osioita.
  • IT2018 EHK (Erityisehtoja Henkilötietojen Käsittelystä)

Ylläpitosopimus: SKJ Systems Ylläpitosopimus

Lataa täältä tarvittavat ehdot: IT2018-ehdot

Sopimuksen sisältö yksinkertaistettuna

Seuraavassa on esitelty sopimuksen pääkohdat esimerkein.

SKJ Ylläpitosopimukseen sisältyy

  • SKJ Ohjelmiston tuki ongelmatilanteissa klo 08-16 välisenä aikana omalle asiantuntijalle (ns. ensimmäisen asteen tuki)
    • Esimerkki: Kassaohjelmisto ei käynnisty, muut ohjelmistot toimivat -> selvitystyö sisältyy sopimukseen
    • Esimerkki: Tulostus SKJ Ohjelmistosta ei onnistu, mutta kaikista muista ohjelmista onnistuu -> selvitystyö sisältyy sopimukseen
  • Oikeuden ladata uusin SKJ ohjelmistoversio (Ohje: Ohjelmien päivitys)
    • Huom! Ohjelmistopäivityksen asennus on erikseen laskutettavaa palvelutyötä
  • Pääsyn ohjearkistoon (SKJWiki)
  • Etäkäyttöohjelmiston asiakasmoduuli (oma asiantuntija voi ottaa yhteyden etänä ja selvittää ongelman)


SKJ Ylläpitosopimukseen ei sisälly

  • Kolmannen osapuolen laitteistosta, ohjelmistosta tai palveluista johtuvia vikatilanteiden selvityksiä
    • Esimerkki: Palomuuri / Virustorjuntaohjelmisto / Windows -ohjelmistopäivitys tuottaa vikatilanteen kassalle -> kaikki ongelmaan liittyvät työt ovat erikseen laskutettavaa palvelutyötä
    • Esimerkki: Internet -yhteys on poikki, reititin vaatii uudelleenkäynnistyksen -> tilanteeseen liittyvä opastus lähtökohtaisesti laskutettavaa työtä
    • Esimerkki: Kassaohjelmisto ei käynnisty, muut ohjelmistot toimivat, viaksi paljastuu virustorjuntaohjelmiston määritysvirhe -> kaikki ongelmaan liittyvät työt erikseen laskutettavaa palvelutyötä
    • Esimerkki: Tulostus ei toimi ollenkaan mistään Windows -ohjelmista -> kaikki ongelmaan liittyvät työt erikseen laskutettavaa palvelutyötä
  • Koulutusta järjestelmän käyttöön
    • Esimerkki: Kesäapulainen ei osaa perustaa tuotetta -> kaikki koulutukseen liittyvät työt ovat erikseen laskutettavaa palvelutyötä
    • Esimerkki: Uuden ominaisuuden käyttöönotto -> kaikki koulutukseen liittyvät työt ovat erikseen laskutettavaa palvelutyötä
  • Versiopäivityksen suunnittelu-/asennustyötä
  • Matkakuluja
  • No labels